Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 128) Podstawowywmi źródłami danych w badaniach jakościowych są słowa i działania osób, z którymi badacz przeprowadza wywiady i które obserwuje, oraz do pewnego stopnia bezpośrednie doświadczenie. Rejestracja odbywa się m.in. przy pomocy notatek.
(cytat, str. 77) Informacje o prawdopodobieństwie występowania zdarzeń cząstkowych można czerpać z: - dane statystyczne gromadzone przez organizacje zajmujące się danymi zagadnieniami, które z góry należy uznać za niepełne i nie zawsze możliwe do zastosowania w danej sytuacji - oszacowania ekspertów, które z kolei mogą okazać się zbyt subiektywne, - oszacowania ekspertów skorygowane metodą Delphi
(cytat, str. 136) żródłami informacji o zdarzeniach niekorzystnych dla systemów mogą być: - użytkownicy, administratorzy, inspektorzy bezpiecezństwa, prowadzone przez nich dzienniki zdarzeń, książki uszkodzeń, sporządzane raporty i tym podobne, - inżynierowie odpowiedzialni za infrastrukturę techniczną w budynku, - policja i służba ochrony, - agencje rządowe, centra kryzysowe, biura statystyczne - operatorzy sieci energentycznej, telekomunikacyjnej, - organizacje typu CERT, FIRST, CIRC, - internet.
(cytat, str. 307) Ważniejszymi źródłami wad są: 1) określanie wymagań: a) nieprawidłowe wymagania: - model nie pasuje do realnej sytuacji, - nieprawidłowe odsyłacze do dokumentów, b) niespójne lub niekompatybilne wymagania, (np. dwa odsyłacze podają sprzeczne informacje), c) wymagania niejasne lub nielogiczne, d) opuszczone wymaganie, np. posługiwanie się niewłaściwą informacją wejściową;
2) projektowanie: a) nieustrukturalizowane podejście do awarii (np. najpierw rozpatrywanie szczegółów), b) zastosowanie niestandardowego języka, c) brak kontroli zmiany, d) nie zrozumiano wymagań;
2) kodowanie: a) błędy semantyczne pociągające nieprawidłowe stosowanie twierdzeń, b) błędy logiczne w tłumaczeniu projektu na kod, c) szczegółowe błędy syntaktyczne, które mogły umknąć wykryciu przez kompilator, d) wykorzystanie nieodpowiedniego algorytmu, e) zła walidacja danych (np. brak stanu domyślnego po wprowadzeniu danych), f) zmienne nie inicjalizowane lub użyte błędnie, g) niewystarczająca dokładność arytmetyczna, h) niewystarczająca kontrola rzędu (np. dzielenie przez zero), i) niedopasowanie typu (np. ciąg użyty jako zmienna), j) rezydualne błędy w kompilatorach.
(cytat, str. 112) Pozyskuj informację raz u samegho jej źródła.
Gdy informacja była trudna do zebrania i przesłania, miało sens powtarzalne jej zbieranie. KAżda osoba, dział lub jednostka miała swoje wymagania i formularze w tym zakresie. Firmy musiały żyć z problemami opóźnień, błędów wprowadzania i kosztów tych operacji.
(cytat, str. 33) Według Z. Pierścionka źródła rynkowej przewagi konkurencyjnej można odnieść do 3 poziomów: - bezpośrednich źródeł rynkowej przewagi konkurencyjnej opartej o procesy i systemy, decydujące o możliwościach rynkowych. Opierają się one zarówno o sferę realną taką jak technologia, wielkość i lokalizacja przedsiębiorstwa, jak i sferę regulacji, odnosząc się do jakości systemów zarządzania, w tym także strategicznego oraz poziomu umiejętności marketingowych. - zewnętrznych źródeł konkurencyjności. - źródeł bazowych przewagi konkurencyjnej opartych o koncpecję kluczowych kompetencji G. Hamela i C. Prahalada, wyróżniających firmę zdolności.
(cytat, str. 172) Nie istnieją żadne autorytatywne źródła wiedzy, żadne "źródło" bowiem nie jest niezawodne. Wszystko jest mile widziane jako źródło inspiracji, także "intuicja", zwłaszcza gdy nasuwa nam nowe problemy. Ale nic nie jest niezawodnym czy bezpiecznym źródłe, ,wszyscy jesteśmy omylni.
(cytat, str. 75) Źródła informacji: - w pełni wiarygodne - informacje praktycznie zawsze prawdziwe - wiarygodne - obarczone ryzykiem wystąpienia błędu lub subiektywizmu - mało wiarygodne - podejrzane i subiektywne - plotki, pogłoski
(parafraza, str. 95 - 103) Niektórzy psychologowie uważają, że agresja jest instynktem. Freud twierdził, że agresja jest uwarunkowana biologicznie. Lorentz uważał podobnie, że agresja to instynkt wrodzony i genetycznie "zaprogramowany".
Wątpliwość: zakładając biologiczny determinizm, jak wyjaśnić różnice w poziomie agresji jednostek i całych społeczeństw?
Być może agresja, tak jak i inne zachowanie, jest wyuczona w procesie obserwacji i/lub pozytywnego (negatywnego) wzmacniania w procesie nagradzania (karania)(Bandura: 1977).
(cytat, str. 308) Potrzeby mogą mieć rozmaite źródła – mogą wynikać z mody, kaprysu, jednak te istotne, które mogą stać się podstawą kształtowania przyszłej polityki produktowej, najczęściej mają swoje źródło w zmianach społeczeństwa – jego struktury, stylu życia, wartości. Owe zmiany wyznaczają nowe kanony, tworzą nowe możliwości.
(cytat, str. 17) Zauważa się ponadto, że rosnąca liczba i dostępność źródeł wiedzy nie skutkuje wyraźnymi zmianami sposobów zarządzania organizacjami. Nie osiąga się oczekiwanych rezultatów gdyż: - nie wystarczy wiedzieć, co należy zrobić, - słowa nie mogą zastąpić działania, - współzawodnictwo wewnątrz firmy blokuje korzystanie z wiedzy, - przywiązanie do standardowych rozwiązań często jest szkodliwe, - strach i zła atmosfera w pracy przeszkadzają w przekładaniu wiedzy na działanie, - złe systemy pomiaru wyników utrudniają ich właściwą ocenę