Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(parafraza, str. 168) Do motywów zadłużania się gospodarstw domowych zaliczyć należy: zaspokajanie potrzeb podstawowych, styl życia determinowany osobowością i budżetem, inwestycje, wypadki losowe (choroba, inwalidztwo, utrata pracy, śmierć członka), inne (ślub, wyjazd, organizacja świąt).
(cytat, str. 216) motyw spekulacyjny gromadzenia oszczędności jest ściśle związany z zależnością, jaka istnieje między oszczędnościami a rynkową stopa procentową.
(cytat, str. 113) Motywy są to czynniki wewnętrzne natury psychicznej i fizjologicznej, świadome lub nieświadome, skłaniające do określonego działania. Motywacje należy traktować jako dynamiczny proces w zachowaniu nabywcy, który wypełnia lukę pomiędzy odczuwanymi potrzebami a decyzją o podjęciu czy dokonaniu zakupu.
(cytat, str. 75) Motywy wynikają z naszych potrzeb (zob. rozdz. 2), cele - przeciwnie - wyrażają zaspokojenie potrzeb. Przyjmijmy, że jesteśmy bardzo głodni Będzie to motyw, który nas popycha do zaspokojenia owej potrzeby, celem natomiast będzie sytość.
(cytat, str. 97) Podstawą działań w dziedzinie public affairs jest upewnienie się, że cele organizacji, jej filozofia i motywy działania są ściśle ze sobą powiązane zarówno w sposobie funkcjonowania organizacji na rynkach zewnętrznych lub wobec klientów docelowych, jak i w sposobie, w jaki własne (tzw. wewnętrzne) funkcje organizacji odzwierciedlają jej główne cele.
(cytat, str. 42) Chęć wyrażenia niezadowolenia jest centralnym motywem w większości przypadków sabotażu. W wypadku przestępstw przywłaszczenia na pierwszym lanie stoją niemalże wyłącznie własne, prywatne interesy oraz sprawy finansowe
(cytat, str. 53) Motywy i zachowania tworzą jedność, przy czym istnieje sprzężenie zwrotne między motywem a celem. Z jednej strony w motywacji uwidacznia się znaczenie celów i zadań, z drugiej zaś – cele i zadania kształtują motywację.
(cytat, str. 53) "Według kryterium źródła pochodzenia motywy można podzielić również na wewnętrzne i zewnętrzne. Zachowanie motywowane wewnętrznie związane jest z przyjemnością samego działania. Zachowanie motywowane zewnętrznie jest ukierunkowane na osiągnięcie pewnego celu, który może nie mieć związku z samą aktywnością, lecz który stanowi dla człowieka pewną nagrodę."
(cytat, str. 54) "Motywy ogólne prowadzą do zakupu określonego rodzaju produktu (np. herbaty), zaś motywy selektywne związane są z wyborem marki poszczególnych produktów (np. herbata Yunnan)."
(parafraza, str. 20) Nabywcy oceniają skojarzenia, biorąc pod uwagę ich zgodność z motywami zakupu. Istnieje osiem podstwowych motywów zakupu, w tym pięć motywów negatywnych: -usunięcie problemu, -uniknięcie problemu, -niepełna satysfakcja z dotychczasowego sposobu rozwiązania danego problemu, -uniknięcie ambiwalentnej oceny, -normalne wyczerpanie zasobów produktu, i trzy pozytywne motywy: -uzyskanie gratyfikacji zmysłowej, -uzyskanie stymulacji intelektualnej, -uzyskanie aprobaty, uznania, akceptacji ze strony innych.