Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 87) Za socjologiem Stanisławem Ossowskim "styl życia jako cecha klasowa to przede wszystkim rozmiary i forma konsumpcji, dlatego znajduje odbicie w budżecie. Wysokość budżetu w prawdzie nie przesądza o stylu życia, ale pewne style życia przesądzają wysokość budżetu".
(parafraza, str. 83 - 84) Styl życia to zakres i formy codziennych (czyli powtarzających się) zachowań jednostek i grup, specyficzne dla ich społecznego usytuowania. Na styl życia składa się "wyrażanie siebie" (mentalność) oraz "materialny poziom życia".
(cytat, str. 50) Jeśli wywołasz zapał choć jednej osoby, dokonasz w niej metamorfozy. Wprowadzisz zmianę, a ona do tej zmiany przekona następne dziesięć osób. W pierwszej chwili moi pracownicy myślą, że robie szalone plany, ale na drugi dzień, a czasem na trzeci albo piąty, choćby dwudziesty czy trzydziesty, wiedzą, że to, co mówię, to nie puste słowa. To nowy styl życia.
(cytat, str. 53) Style życia stanowią odzwieceiedlenie cech psychograficznych, które z kolei stanowią o podziale konsumentów na dające się jasno określić grupy, zwane inaczej segmentami.
(cytat, str. 169) Styl życia jednostki to sposób bycia w świecie wyrażającym się jej działaniami, zainteresowaniami oraz poglądami. Styl życia jest obrazem całej jednostki i jej interakcji z otoczeniem.
(cytat, str. 41) Styl życia wyraża najpełniej postępowanie konsumenta, jego reakcje na rożne bodźce. Jest bowiem rezultatem systemu wartości jednostki, jej postaw i aktywności oraz realizowanej konsumpcji.
(cytat, str. 111) Styl życia definiuje się najczęściej jako sposób postrzegania i reagowania na otaczającą rzeczywistość, odpowiadający naturze, usposobieniu i potrzebom danej jednostki. Jest on obrazem całej jednostki i jej interakcji z otoczeniem. Inaczej można go określić jako sposób bycia w świecie wyrażający się działaniami, zainteresowaniami oraz poglądami.
(cytat, str. 90) Wartości są najbardziej abstrakcyjną kategorią poznawczą i trudno jest wskazać ich bezpośredni wpływ na konkretne wybory nabywców. Styl życia jest sposobem, w jaki nabywcy manifestują swoje wartości oraz systemem wskazań konkretnych kierunków działań, które zapewniają realizację tych wartości.
(cytat, str. 87 - 89) W Unii Europejskiej w oparciu o przeprowadzone badania wyznawanych przez konsumentów wartości, a także przejawiane przez nich postawy i aktywności, wyodrębniono 6 grup konsumentów według realizowanych przez nich stylów życia: 1) zacofani (withdrawal) - do grupy tej zalicza się rozważnych (europrudent), zagrożonych (eurodefense), czujnych (eurovigilante) i zagubionych (euroolvidados). Są to osoby w wieku 45-60 lat. Odznaczają się oni dużą potrzebą życia w bezpieczeństwie i zgodnie z naturą, dążą do stabilności i wartości materialnych, nieufni wobec nowości. Wynika to z ich starszego wieku i pewnych trudności w przystosowaniu się do szybkich zmian na rynku. Kierowana do nich oferta powinna zawierać produkty wyrażające związek z tradycją, zapewnienie poczucia bezpieczeństwa i akceptację społeczną; 2) ambitni (euroambitious) - są to ludzie młodzi w wieku 20-25 lat. Segment ten obejmuje poszukujących sukcesu oraz tych, którzy ten sukces już osiągnęli (eurobusiness), a także hedonistyczną młodzież dążącą do osiągnięcia dobrobytu (eurodandy) oraz odrzuconych (eurorockie). Oferta marketingowa powinna zawierać produkty pozwalające spełnić duże ambicje konsumpcyjne tych grup klientów odgrywających istotną rolę w kształtowaniu prestiżu społecznego; 3) marzyciele (dreamers) - to młode pary z dziećmi. Prowadzą spokojne życie i cenią sobie czas wolnu, który spędzają na uprawianiu sportu, kierują się wartościami przyjętymi w ich środowisku kulturowym. Są tu romantycy (euroromantic) i tolerancyjni (eurosquadra); 4) tolerancyjni (greenest) - grupa ta obejmuje niezależnych (europrotest) i pionierów (europioneers). Są to konsumenci w wieku 30-40 lat, cechuje ich nowoczesność, niezależność i otwartość na problemy cywilizacji. Nowoczesność i kierowanie się wartościami niematerialnymi sprzyja przyjmowaniu przez tych konsumentów zmian postmodernistycznych w konsumpcji; 5) odpowiedzialni społecznie (euromilitants) - grupa ta obejmuje konsumentów w średnim wieku, odpowiedzialnych społecznie (eurocirizens), dobroczyńców, dążących do pomocy innym (euroscouts); 6) konserwatywni (euronotables) - są to konsumenci bardzo konserwatywni w wieku 35-63 lat. Grupa ta obejmuje konserwatystów (eurogentry), moralistów (euromoralist) i purytanów (eurostrict). Jest to grupa zorientowana na wartości niematerialne, prowadzą życie zgodne z tradycją, zasadami moralnymi i prawnymi. Oferta marketingowa dla tej grupy konsumentów powinna zawierać produkty odpowiadające przyjętym w danym środowisku wzorom kulturowym i społecznym.