Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 386) Brak konkurencji i sankcji wobec administracji publicznej może powodować, że nacisk na podniesienie efektywności jest zbyta mały, by można było je usprawnić poprzez poprawienie koordynacji całego systemu.
(parafraza, str. 267) W literaturze przedmiotu wyróżnia się następujące rodzaje koordynacji: - poprzez osobiste wskazówki, - poprzez samostanowienie, - poprzez procedury, - poprzez plany.
Słowa kluczowe:koordynacja Komentarze i źródła pierwotne: B.F.Kubiak,A.Korowicki, Model organizacji wirtualnej i jej kooperacyjne systemy informacyjne.Idea przyszłości,czy praktyka na dziś.,Computerworld 40/1997.
(cytat, str. 153) W trakcie ustalania zadań planowych i doboru środków do ich wykonania, stosuje się dwa rodzaje koordynacji planu: wewnętrzną i zewnętrzną.
(cytat, str. 51) Wiele czynności w organizacji ma formę określonych rytuałów. Codzienna praca menedżerów także składa się z rytuałów ..., takich jak pisanie notatek, zwoływanie spotkań itd. Zaangażowani w rytuały tego rodzaju, menedżerowie mogą je również widzieć np. jako procesy koordynowania, integrowania i motywowania.
(cytat, str. 211) "Nie należy od samego początku dążyć do zmieniania i harmonizowania wszystkiego naraz. Przeciwnie, należy ograniczać liczbę dziedzin, które w pierwszej kolejności zostaną poddane niezbędnym zabiegom koordynacyjnym i integracyjnym."
(cytat, str. 293) "Koordynacja jest zagadnieniem trudnym i często decyduje o przebiegu pracy i jakości projektu. Konieczność koordynacji wynika z podziału dużych i skomplikowanych projektów na projekty częściowe, wykonywane przez grupy specjalizujące się w określonych kierunkach. Poszczególne problemy muszą być koordynowane wewnątrz grupy, niektóre w całym zespole, a istnieją również problemy wymagające podwójnej koordynacji."
(cytat, str. 442) "Koordynacja polega na włączaniu do działania elementów niezbędnych do osiągnięcia zamierzonego wyniku, w odpowiedniej jakości, ilości i we właściwym czasie. Dotyczy ona zarówno tworzenia, jak i funkcjonowania i rozwoju systemu oraz stanowi zasadniczą składową funkcję organizowania, będąc zarazem czynnikiem łączącym wszystkie funkcje zarządzania w jeden złożony proces."
(cytat, str. 79) Komunikacja jest sposobem pobudzania do działania poszczególnych części systemu oraz środkiem koordynacji i kontroli. Spośród siedmiu zasad komunikacji, sformułowanych przez Barnarda, należałoby wymienic trzy najważniejsze: -droga komunikacji powinna być możliwie najkrótsza, -droga komunikacji powinna być wykorzystana na całej swojej długości, -wszustkie informacje powinny być autentyczne. Równowagę przedstawiciele tej szkoły utożsamiają z mechanizmem stabilizującym organizacyjną całość oraz umożliwiającym jej adaptację do zmieniających się warunków, natomiast podejmowanie decyzji jest wedłuh nich środkiem regulowania i kierowania strategicznego. Zagadnieniom podejmowania decyzji szczególnie wiele uwagi poświęcił H. Simon. Wyróznił on w procesie decyzji trzy główne fazy: -rozpoznawanie, -projektowanie, -wybór.
(cytat, str. 362) Koordynacja- proces systematycznego delegowania władzy i uprawnień w ramach organizacji, tj. przekazywania ich menedżerom średniego i niższego szczebla.
(cytat, str. 364) Współzależność na zasadzie sumowania- kiedy jednostki organizacyjne przy niewielkim stopniu interakcji, ich produkcja jest po prostu sumowana.
Współzależność sekwencyjna- występuje wtedy, gdy produkt jednej jednostki staje się- na zasadzie sekwencji- nakładem drugiej jednostki.
Współzależność wzajemna- działania przepływająca między jednostkami w obie strony.
(cytat, str. 50) Koordynacja oznacza w jęz. potocznym uzgodnienie, zharmonizowanie lub uporządkowane współdziałanie.
Zadanie kojarzenia działań jednej jednostki lub jednego ogniwa organizacyjnego z poczynaniami innych jednostek lub ogniw, ... jest to jedno z istotniejszych, a jednocześnie skomplikowanych i trudnych zadań.
(cytat, str. 294) Przez koordynację rozumiemy zbiór czynności (decyzji) wykonywanych przez wszystkie szczeble kierownicze struktury, a szczególnie przez kierownictwo układu dla zapewnienia harmonijnego współdziałania pod-układów w celu osiągnięcia założonych celów całego układu.
Słowa kluczowe:koordynacja Komentarze i źródła pierwotne: J. Bank, Zarządzanie przez jakość, Gebethner i S-ka, 1996, s. 2.
(cytat, str. 246) Do podstawowych zadań koordynatora projektu należą: - zarządzanie realizacją projektu we wszystkich jego fazach i podproces, - kierowanie lub współpraca w zakresie badań i analiz rynku, "' - współpraca z pionami funkcjonalnymi w zakresie wypracowania końce rozwiązania informatycznego, - opracowywanie projektu budżetu rozwiązania informatycznego, aloka środków na jego realizację i nadzór nad ich wykorzystaniem, - przydział zadań i organizacja współpracy pomiędzy podzespołami realizu¬jącymi poszczególne podprocesy i fazy procesu, planowanie harmonogramu prac i nadzór nad jego realizacją, - prowadzenie negocjacji z klientem lub uczestnictwo w zespole negocjacYi- nym (zależnie od rozwiązań stosowanych w danej firmie), - kierowanie procesem przygotowania oferty, organizowanie współpracy z odbiorcą, organizowanie obsługi prawnej umowy, identyfikacja nowych możliwości biznesowych wyłaniających się w trakcie realizacji projektu, prowadzenie lub nadzorowanie dokumentowania wykonania przedmiotu umowy.
(cytat, str. 270) W praktyce za zadania dotyczące koordynacji w wystarczającym stopniu nie czują się odpowiedzialni ani controllerzy, ani menedżerowie liniowi.
Słowa kluczowe:controlling, koordynacja Komentarze i źródła pierwotne: Morkowski G. 1998, "Zmiany technologii otwierają nowe możliwości w radiofonii i telewizji", "Przegląd Techniki. Radio i Telewizja", nr 3, s. 10