Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Często próbujemy wpływać na innych, grożąc i ostrzegając, co będzie, jeżeli nie podejmą decyzji, jakiej chcemy. Ofert są zazwyczaj skuteczniejsze. Koncentruj się zarówno na uświadomieniu im skutków podjęcia przez nich oczekiwanej przez ciebie decyzji, jak również na polepszeniu tych skutków z ich punktu widzenia.
(Fisher R., Ury W. 1994, s. 122)
Możliwe warianty zmian: 1. Jednoczesny wzrost wyników i kosztów, przy czym efekty zwiększają się bardziej niż koszty 2. Jednocześnie zmniejszają się rezultaty i koszty, przy czym koszty zmniejszają się bardziej niż wyniki 3. Efekty rosną przy jednoczesnym ubywaniu kosztów, które zmniejszają się w takim samym stopniu jak rosną wyniki 4. Efekty rosną przy jednoczesnym zmniejszaniu się kosztów, ale malejących w większym stopniu, niż wzrastają wyniki. 5. Efekty rosną przy jednoczesnym zmniejszaniu się kosztów, przy czym owo zmniejszenie się jest mniejsze od przyrostu kosztów.
(Pszczołowski T. 1982, s. 178)
Firma nie jest należycie zorganizowana, żeby prowadzić skuteczny marketing Objawy: - szef marketingu nie jest skuteczny, - działowi marketingu brakuje niektórych umiejętności potrzebnych w XXI wieku, - stosunki między działem marketingu/sprzedaży a innymi działami są napięte. Rozwiązania: - powołaj silniejszego szefa marketingu, - wyposaż dział marketingu w nowe umiejętności, - popraw relacje działu marketingu z innymi działami.
(Kotler P. 2005, s. 109-112)
(...) za skuteczność będzie uważane to, co zostało wykonane w porównaniu z tym, co było pierwotnie planowane
(Jeruzalski T. 2009, s. 8)
Na podstawie dokumentów unijnych zawierających wytyczne realizacji projektów, za skuteczność będzie uważane to, co zostało wykonane w porównaniu z tym co było pierwotnie planowane. Na przykład porównanie aktualnych wyników, rezultatów, wpływów z oczekiwanymi. Ściślej można określić skuteczność jako badanie stopnia realizacji zakładanych głównych i specyficznych (bardziej szczegółowych) celów oraz zakresu wpływu działań w osiąganiu tych celów. To również ocena wyników projektu w osiąganiu jego celów, a także określenie jak założenia wpływają na projektowe osiągnięcia.
(Jeruzalski T. 2009, s. 100)
"Cele mają kluczowe znaczenie w każdym zorganizowanym działaniu. Są one szczególnie ważne w funkcjonowaniu organizacji (zarówno małych, jak i dużych), mają też decydujący wpływ na skuteczność i ekonomiczność funkcjonowania".
(Antoszkiewicz J. 1997, s. 77)
Przez skuteczność należy rozumieć stopień realizacji celów organizacji, natomiast efektywność jest definiowana jako stosunek korzyści do kosztów.
(Wrycza S. 2010, s. 554)
Sprawność to mądre stosowanie zasobów bez niepotrzebnego marnotrawstwa.
Skuteczność oznacza robienie rzeczy właściwych. Jest ona związana z tym, na ile dobrze organizacja rozumie, reaguje i wpływa na swoje otoczenie. Nie ma zgodności co do tego, co składa się na skuteczność.
(Skrzypek E. 2000, s. 214)
Skuteczność reklamy określa się na podstawie czterech czynników: świadomości istnienia produktu, poziomu sympatii do produktu, zainteresowania i subiektywnej oceny atrakcyjności reklamy.
(Blythe J. 2002, s. 66)
Instrumentami monitorowania skuteczności reklamy są testy odtworzeniowe (wspomagane i niewspomagane) oraz badania ankietowe.
(Blythe J. 2002, s. 89)
skuteczność sterowania negatywnego jest znacznie mniejsza niż efektywność sterowania pozytywnego. Åatwiej jest modyfikować zachowanie za pomocą nagrody niż kary.
(Kozielecki J. 1998, s. 45)
Każda organizacja jest na tyle skuteczna na ile skuteczne są jej procesy. Każdy z celów organizacji może być zrealizowany w założonym czasie i przy założonych środkach jedynie wtedy, gdy procesy w organizacji są logicznie ustawione i realizowane.
(Kowalczyk J. 2005, s. 110)
Kiedy mówi się o skuteczności (effectiveness), to zasadniczo mamy na myśli wizję i kierunek działań. Skuteczność ma więc wiele wspólnego z koncentracja energii zgromadzonej w organizacji w określonym kierunku.
(Hesselbein F. 1997, s. 100)
Efektwyność jest stosunkiem pomiędzy wyjąsciem a wejściem,
Skutecznośc jest stosunkiem pomięðzy wyjściem a celami,
Efektywność i skuteczność powinny być brane pod uwagę przy ocenie funkcjonowania centrów odpowiedzialności
(Anthony R., Govindarajan V. 2007, s. 130-131)
Aby styl reklamy przyniósł spodziewane efekty, należy uwzględnić przynajmniej trzy czynniki: - właściwość powiązania reklamowego produktu ze sportem - chodzi o odpowiedź na pytanie czy, asocjacja produktu ze sportem będzie oznaczać pozytywną reakcję nabywców, - odpowiedniość powiązania produktu z konkretną dyscypliną sportu, - wybór dyscypliny sportu - rozważa się zgodność kojarzenia produktu z dyscypliną sportu lub też powiązania na zasadzie nieoczekiwanych skojarzeń, co czyni takie działanie skutecznym.
(Sznajder A. 2008, s. 31)
Prakseologia jest to nauka o sprawnym działaniu ludzkim, teoria skutecznego działania, logika racjonalnego działania. Do podstawowtych zasad sprawnego działania zalicza się: -Skuteczność działania jest miernikiem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu. Działąnie jest skuteczne, gdy cel został osiągnięty w całości, a częściowo skuteczne, gdy cel uzyskano tylko częściowo. -Efektywność (ekonomiczność) jest to rezultat podjętych działań opisany relacją uzyskanych efektów E do nakładów N. E/N>1 oznacza działanie efektywne E/N<1 oznacza działanie nieefektywne.
(Korzeniowski L. 2010, s. 60-61)
W pomiarze na najwyższym stopniu abstrakcji rozróżnia się skuteczność procesów, tj. stopień realizacji celów, od efektywnośći realizacji celów w rozumieniu wydajnośći oraz - jeśli porównuje się nakłady i efekty w wyrażeniu pieniężnym - efektywności kosztowej. Skuteczność określa się procentowo - cel został osiągnięty w x procentach, a w skrajnym przypadku stosuje się układ zero-jedynkowy: cel został osiągnięty lub nie. Efektywność , czyli miara relacji między ponoszonymi nakładami o osiągniętymi wynikami , przyjmuje postać: - efektywnośći kosztowej, - efektywności operacyjnej wewnętrznej, - efektywnośći operacyjnej zewnętrznej.
(Kasprzak T. (red.) 2005, s. 66-67)