Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: model biznesowy (0 - 9 z 9)
(cytat, str. 16) "Stary" vs "nowy" model biznesowy na rynku consumer finance. Stara wizja: niestabilna sieć agentów, orientacja na produkt, oferta standardowa, sprzedawca kredytów, wysokie marże i prowizje. Nowa wizja: własne placówki i wirtualne kanały dystrybucji, orientacja na klienta, oferta zindywidualizowana, doradca kredytowy, niskie marże i prowizje.
(cytat, str. 36 - 37) Model biznesowy Zopa (Zone of Possible Agreement) opiera się na stworzeniu platformy wymiany środków finansowych pomiędzy osobami, które mają do zaoferowania wolne środki finansowe a konsumentami, którzy chcą je pożyczyć. Z uwagi na brak pośredników oprocentowanie jest korzystne dla obu stron, przy czym pożyczkobiorca obciążony jest prowizją w wysokości 1% sumy pożyczonych środków, którą pobiera Zopa. Można więc powiedzieć, że model biznesowy Zopa jest skonstruowany na zasadzie serwisu aukcyjnego, przy czym członkowie platformy oferują i kupują pieniądze, a nie dobra trwałego użytku. Zopa uzyskała licencje kredytową z Office of Fair Traiding. Członkiem Zopy mogą zostać konsumenci, którzy skończyli 18 lat, są rezydentami w Wielkiej Brytanii, posiadają rachunek osobisty w tym kraju i mają nadany przez Equifax osobisty rating kredytowy.
(parafraza, str. 178 - 179) Główne etapy tworzenia skutecznego modelu biznesowego: 1. Zdefiniowanie, kto jest klientem. 2. Poznanie potrzeb klienta - dokonanie analizy: potrzeby jawne (deklarowane przez klienta) i potrzeby ukryte (podstawowa wartość dla klienta produktów i usług). 3. Badanie poziomu przychodów w poszczególnych obszarach działalności. 4. Określenie sposobu zaspokojenia potrzeb klientów przy jednoczesnym zapewnieniu organizacji poziomu przychodów i zysków. 5. Decyzje związane ze sposobem wytwarzania produktów i usług.
(cytat, str. 243) (Grzegorczyk) Definicje modelu biznesowego
1. Model biznesowy to metoda prowadzenia biznesu zapewniająća firmie utrzymanie się, tzn. generowanie dochodu. Model biznesowy mówi, jak firma zarabia pieniądze, poprzez określenie jej pozycji w łańcuchu wartości 2. Model biznesowy to architekrua dla produktu, usługi i przepływu infomracji, włącznie z opisem aktorów biznesowych i ich ról, oraz potencjalnych korzyści dla różnych aktorów biznesowych oraz źródeł dochodu. 3. Model biznesowy do zintegrowane zastosowanie rozmaitych koncepcji dla zapewnienia osiągnięcia celów biznesowych przedsiębiorstwa. Model biznesowy składa się z celów biznesowych, systemu dostaw wartości oraz modelu dochodowego. 4. Model biznesowy określa relacje mięðzy różnymi uczestnikami przedsięwzięcia komercyjnego, korzyści i koszty każÃ°ego z nich oraz przepływ dochodów. Strategie biznesowe określają, jak model biznesowy może być zastosowany na rynku w celu odróżnienia firmy od konkurentów.
(cytat, str. 203) (tabela) Rodzaj modelu biznesowego | Opis
Model pośrednika (ang. brokerage model) firmy zarabiają na prowizjach od transakcji realizowanych za ich pośrednictwem (np.: serwisy aukcyjne, internetowe biura maklerskie np.: Allegro);
Model reklamowy (ang. advertising model) firmy oferują użytkownikom darmowe usługi, które są finansowane przez reklamodawców, to znaczy firmy zarabiają na opłatach pobieranych od reklamodawców zamieszczających reklamy na prowadzonych przez nie stronach internetowych (np.: wortale tematyczne zarabiające na banerach reklamowych i wyskakujących okienkach); Model pośrednika informacji (ang. Info-mediary model) firmy zarabiają na sprzedaży danych o konsumentach zebranych w trakcie swojej działalności, (która jest na tyle atrakcyjna, że przyciąga konsumentów podających owe dane np.: Geminus);
Model handlowca/ kupca (ang. merchant model) firmy zarabiają na sprzedaży produktów za pomocą Internetu (handlu internetowym), co może być prowadzone w połączeniu z tradycyjną działalnością handlową lub wyłącznie w Internecie (np.: Merlin, Amazon, Levi's online storę);
Model producenta (ang. manufacturing model) firmy zarabiają na sprzedaży swoich produktów za pomocą Internetu, co oznacza skrócenie kanału dystrybucji (ominięcie pośredników np.: Dell, Apple);
Model sieci afiliowanej (ang. ąffiliate model) firmy umieszczają na swoich stronach linki do stron innych podmiotów (tworzenie sieci partnerów) oferujących produkty w Internecie i zarabiają na prowizjach uzyskiwanych od tych podmiotów (procent od przychodów wygenerowanych z danego linku), o ile konsument zakupił jakiś produkt trafiając do handlowca dzięki temu linkowi np.: program partnerski Allegro, Google Adsense;
Model społeczności/ wirtualnej wspólnoty (ang. commimity model) firma zarabia dzięki silnej lojalności internautów wobec wirtualnej wspólnoty np.: Nasza Klasa, Myspace, Wikipedia (model ten zdefiniowano przed Web 2.0 na przykładzie Red Hat Linux, obecnie można wyróżnić wiele podmodeli);
Model abonencki (ang. subscription model) firma zarabia na pobieraniu opłat (abonament) za dostęp do treści umieszczanych na stronach internetowych, często wyróżniając darmowe treści „dla wszystkich i płatne „dla subskrybentów (np.: archiwa gazety Rzeczpospolita, Gazeta);
Model taryfowy (ang. utility model) firma nalicza opłaty za faktyczne użytkowanie usług internetowych, użytkownik płaci za to co faktycznie wykorzysta] (np.: serwisy sprzedające muzykę).
(cytat, str. 33) Logika budowania modelu biznesu sprzyjającego osiąganiu przewagi konkurencyjnej u i wybór oraz implementacja odpowiedniej strategii, która jest wynikiem wyboru decyzji i działań dokonywanych spośród mapy decyzji utworzonej na podstawie możliwości: - inwestycyjnych i kapitałowych, - pozyskania właściwych pracowników, - doboru dostawców i odbiorców, - zbudowania relacji odpowiednich do ich utrzymania.
(cytat, str. 33) W budowaniu przewagi konkurencyjnej właściwy model to taki, który odpowiednio wiąże koncepcję teoretyczną z umiejętnością jej praktycznej realizacji, przekładającej się na tworzenie łańcucha działań, którego zamiarem jest skuteczna eksploatacja i odnowa zasobów i umiejętności.
(cytat, str. 371) „Model biznesu” to termin stosowany najczęściej do określenia swoistej konfiguracji różnych aspektów biznesu, takich jak cele, charakter oferty, typ strategii, infrastruktura, struktura organizacji, praktyki handlowe czy procesy operacyjne. Niektóre z modeli odwołują się wprost do struktury kosztów i aktywów firmy1.1
(cytat, str. 98) Model biznesu jest więc połączeniem koncepcji strategicznej firmy i technologii jej praktycznej realizacji,rozumianej jako budowa łańcucha wartości pozwalającego na skuteczną eksploatację oraz odnowę zasobów i umiejętności.