Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: kwalifikacje (0 - 12 z 12)
(cytat, str. 251) Przez pojęcie kwalifikacje zawodowe rozumiemy zasoby informacyjne poszczególnych ludzi,użyteczne przy wykonywaniu przez nich pracy zawodowej.
Słowa kluczowe:kwalifikacje Komentarze i źródła pierwotne: Modele polityki regionalnej w Polsce, Jerzy Hausner
(cytat, str. 99) Definicja standardu kwalifikacji zawodowych w Polsce to akceptowana przez przedstawicieli pracodawców, pracobiorców i innych kluczowych partnerów społecznych partycypujących w gospodarce i rynku pracy norma minimalnych wymaganych kwalifikacji w układzie pięciu poziomów z podziałem na kwalifikacje związane z typowymi stanowiskami lub charakterem pracy, kwalifikacje ponadzawodowe, ogólnozawodowe, podstawowe i specjalistyczne dla zawodu, opisujące niezbędne umiejętności, wiadomości i cech psychofizyczne potrzebne do podjęcia zadań zawodowych oraz specjalistyczne kwalifikacje gwarantujące jakość wykonywania zawodu.
(cytat, str. 129) "Kwalifikacje personelu muszą być określone już w fazie przygotowania projektu. Jest to związane zarówno z późniejszymi kosztami jak i z bilansowaniem zapotrzebowania na wykwalifikowaną siłę roboczą z jej podażą na rynku."
(cytat, str. 294) Kryteria kwalifikacyjne to ogół wiedzy i umiejętności umożłiwiających pracownikowi prawidłowe pełnienie okreśłonej funkcji zawodowej.
(cytat, str. 34) Podstawowym ekonomicznych kryterium racjonalnego wykorzystania kwalifikacji powinna być zgodność poziomu i rodzaju kwalifikacji posiadanych realnie przez pracowników z rzeczywistymi wymaganiami kwalifikacyjnymi, stawianymi na ich stanowiskach pracy. Stopień owej zgodności powinien być ustalony w momencie przyjmowania do pracy oraz przy okazji oceniania pracowników, połączonego z oceną zmian zachodzących w wymaganiach stawianych na ich stanowiskach pracy i w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 11) J. Herze s.319-320 wymienia konieczności permanentnego dopasowywania kwalifikacji pracowników do nowej struktury wymagań, wypływającej ze zmian otoczenia i samej organizacji (zakładu). Podkreśla, iż w planowaniu nowych kadr bierze się pod uwagę nie tylko pracowników już zatrudnionych , ale również tych którzy rozpoczynają pracę zawodową, ponieważ kwalifikacje kadr ukształtowanych na zewnątrz organizacji są niewystarczające. Doskonalenie kadr przeprowadzane bezpośrednio w organizacji służy przy tym zapewnieniu konkurencyjności przedsiębiorstwa i jej podwyższaniu (reklama, możliwości ekspansji).
(cytat, str. 12 - 13) Gdy weźmiemy pod uwagę wymagania związane z danym stanowiskiem pracy i porównamy je z kwalifikacjami pracownika, to mamy do czynienia z następującymi sytuacjami: 1. Pracownik nie ma zasobu wiedzy i umiejętności koniecznych do wykonywania pracy - winien zostać poddany szkoleniu. 2. Pracownik posiada niepełny zasób wiedzy i umiejętności koniecznych do wykonywania pracy - winien zostać poddany doskonaleniu, które rozwija dotychczasowe kwalifikacje.
(cytat, str. 30) Jakkolwiek kwalifikacje i referencje mogą niczego nie zmienić, okazuje się, że wiele osób przykłada ogromną wagę do zdobycia konkretnej wiedzy lub umiejętności, którymi będą się mogły wykazać przed swym potencjalnym pracodawcą. Na całym świecie panuje tendencja do rozwijania kariery zawodowej poprzez podnoszenie kwalifikacji.
(cytat, str. 18) (...) kwalifikacje zawodowe ,,to układ wiadomości, umiejętności i postaw warunkujących wykonanie zadań zawodowych''. Na kwalifikacje zawodowe składają się - według tego autora - następujące czynniki: wykształcenie ogólne, wiedza zawodowa, umiejętności zawodowe( a zwłaszcza poziom wprawy, umiejętność organizowania i usprawniania pracy) oraz kompetencje psychofizyczne. Elementem kwalifikacji jest też etyka zawodowa.
(cytat, str. 243) Przekwalifikowanie- przygotowanie pracownika do innej pracy niż dotychczas wykonywana przy wykorzystaniu posiadanych przez niego kwalifikacji i doświadczeń (np. zmiana specjalności)
(cytat, str. 28) Generalnie, obszary wymagające rozwoju i doskonalenia kwalifikacji menedżerskich obejmują takie elementy, jak: - pracę w grupie, podział kompetencji, rolę i zadania lidera, - organizowanie czasu pracy w tym również pracy własnej - ustalanie priorytetów, egzekwowanie zadań, - budowanie wizji i strategii - systemowe ujawnianie problemów, przechodzenie od szczegółów do ogólniejszych skutków, od celów krótkoterminowych do strategii, - asertywność, rozwój własny.
(cytat, str. 230) W literaturze przedmiotu i w życiu codziennym terminy "kompetencje" i "kwalifikacje" często bywają stosowane zamiennie. Wydaje się jednak, że należy je rozróżniać. Kwalifikacje są nabyte, wyuczone, potwierdzone certyfikatami. Zazwyczaj utożsamia się je z poziomem wykształcenia i latami spędzonymi w szkołach rożnych poziomów i typów.