Cytaty i parafrazy dla: warto���� firmy (0 - 14 z 14)
Dębski S.,
Dębski D.,
Ekonomika i organizacja przedsiębiorstw cz. 2,
Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1994
- Wartość firmy w tym wypadku nie oznacza wartości samego majątku podmiotu gospodarczego, lecz stanowi różnicę między ceną, jaką gotów jest zapłacić nabywający dana jednostkę gospodarczą, a wartością rynkową całego jej majątku, czyli wartością rynkową podmiotu gospodarczego
(Dębski S., Dębski D. 1994, s. 14)
Thomas M.,
Mistrzowskie zarządzanie ludźmi,
Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa 2010
- Tradycyjne pojęcia dotyczące wartości organizacji, takie jak kapitał, czy wyposażenie w sprzęt, są błyskawicznie zastępowane lub już zostały zastąpione przez pojęcie kapitału intelektualnego, w ramach którego marka, umiejętności, wyobraźnia i zdolności ludzi stanowią źródła przewagi konkurencyjnej.
(Thomas M. 2010, s. 24)
Sierpińska M.,
Jachna T.,
Ocena przedsiębiorstwa według standardów światowych,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007
- Jest to różnica między ceną nabycia (przejęcia) określonej jednostki lub zorganizowanej jej części a niższą od niej wartością godziwą przyjętych aktywów netto.
(Sierpińska M., Jachna T. 2007, s. 55)
- Wartość firmy powstaje:
- w sytuacji przejęcia, łączenia lub zakupu przedsiębiorstwa bądź jego zorganizowanej części, a przejęcie lub łączenie następuje metodą nabycia,
- otrzymania wkładu niepieniężnego,
- przejęcia do używania na podstawie umowy leasingu finansowego przedsiębiorstwa lub jego zorganizowanej części.
(Sierpińska M., Jachna T. 2007, s. 55)
Stankiewicz J.,
Sojak S. (red.),
Podstawy rachunkowości,
TNOiK Dom Organizatora, Toruń 1995
- Wartość firmy stanowi różnica między ceną zapłaconą sprzedawcy za podmiot gospodarczy a jego wartością wynikającą z ksiąg rachunkowych na dzień dokonania transakcji sprzedaży.
(Stankiewicz J., Sojak S. (red.) 1995, s. 77)
Dębska-Rup A.,
Rachunkowość Finansowa,
Krakowska Szkoła Wyższa, Kraków 2009
- Wartość firmy powstała w wyniku przejęcia innej spółki równa jest nadwyżce ceny przejęcia nad wartością godziwą aktywów netto spółki przejętej. Wartość firmy jest zaliczana do aktywów trwałych spółki, na którą przeszedł majątek połączonych spółek lub spółki powstałej w wyniku połączenia. W przypadku, gdy cena przejęcia jest niższa niż aktywa netto spółki przejmowanej, wycenione według wartości godziwej, występuje ujemna wartość firmy, którą ustala się jako nadwyżkę wartości godziwej aktywów netto spółki przejętej nad ceną przejęcia, ale do wysokości nieprzekraczającej wartości godziwej nabytych aktywów trwałych, z wyłączeniem długoterminowych aktywów finansowych notowanych na regulowanych rynkach. Tak ustaloną ujemną wartość firmy jednostka zalicza do rozliczeń międzyokresowych przychodów przez okres będący średnią ważoną okresu ekonomicznej użyteczności nabytych i podlegających amortyzacji aktywów. Ujemna wartość firmy w wysokości przekraczającej wartość godziwą aktywów trwafycń, z wyłączeniem długoterminowych aktywów finansowych notowanych na regulowanych rynkach, zaliczana jest do przychodów na dzień połączenia. Należy zwrócić uwagę na obowiązujący sposób ustalania ujemnej wartości firmy, który nie jest prostą odwrotnością ustalania "dodatniej" wartości firmy.
(Dębska-Rup A. 2009, s. 152)
Penc J.,
Role i umiejętności menedżerskie: sekrety sukcesu i kariery,
Difin, Warszawa 2005
- U podstaw polityki przedsiębiorstw leży kilka nadrzędnych zasad, które określają podstawową ich doktrynę. Przykładowo takie wartości przyjęte przez niektóre firmy prezentuje poniższe zestawienie.
Firma Merck:
- odpowiedzialność społeczna przedsiębiortswa;
- bezwzględna doskonałość wszelkich działań przedsiębiorstwa;
- naukowo uzasadnione procesy racjonalizacyjne,
- uczciwość oraz przyzwoitość;
- osiąganie zysków jedynie z pracy korzystnej dla ludzkości.
Firma Nordstrom:
- obsługa klienta jako wartość nadrzędna;
- rzetelna praca, znaczenie przywiązywane do wydajności indywidualnej;
- unikanie spoczywania na laurach;
- znakomita renoma, bycie częścią czegoś szczególnego.
Firma Philip Morris:
- prawo do wolnego wyboru;
- zwyciężanie konkurencji w uczciwej walce;
- popieranie pomysłowości personelu;
- nagroda za zsługi - nikomu nic się nie należy;
- rzetelna praca i ciągle samokształcenie.
Firma Sony:
- propagowanie japońskiej kultury i wartości narodowych;
- podejście pionierskie - niekopiowanie innych, osiąganie niemożliwości;
- popieranie umiejętności osobistych oraz działań twórczych.
Firma Walt Disney:
- brak cynizmu;
- propagowanie dobrych amerykańskich wartości,
- twórczość, spełnianie marzenia, oddziaływanie na wyobraźnię;
- pedantyczne przywiązanie do konsekwencji i dbałość o szczegóły, dbałość o kontynuację Disneyowskiego czarodziejstwa.
(Penc J. 2005, s. 291-292)
Kiziukiewicz T.,
Sprawozdawczość i informacje finansowe dla menedżera: poradnik praktyczny,
Ekspert, Wrocław 1993
- Wartość firmy (goodwill) stanowi dodatnią różnicę między ceną zapłaconą sprzedawcy za zakupioną firmę a niższą jej wartością wynikającą z ksiąg rachunkowych sprzedawcy.
(Kiziukiewicz T. 1993, s. 13)
Budzyński W.,
Wizerunek równoległy,
Wydawnictwo Poltext, Warszawa 2008
- Największe znaczenie wśród czynników wpływających na wizerunek firmy ma lojalność wobec tej firmy.
Lojalność to skłonność określonego podmiotu lub osoby do utrzymania stosunków handlowych z dana firmą. Utrzymywanie stosunków handlowych można też rozumieć jako stałe korzystanie z jej oferty, a wiec także kupowanie jej produktów czy usług. W marketingu uważa się, że lojalność klientów jest strategicznym aktywem firmy, stanowiącym o jej wartości. Klient może być lojalny wobec firmy lub jedynie wobec marki, nie kojarząc jej z firmą. Ten drugi aspekt lojalności nie jest przedmiotem obecnych rozważań. Wpływ lojalności klienta na wartość wizerunku firmy wydaje się być bezsprzeczny. Ale też nie jest tu dostrzegany wpływ lojalności innych podmiotów, zwłaszcza dostawców i pośrednich ogniw sprzedaży. Podmioty te są obiektem szczególnej penetracji ze strony konkurentów i ich lojalność stwarza nie tylko bezpieczną podstawę dla działań firmy, ale stanowi tez kolejny istotny atut strategiczny, wpływając na wartość wizerunku firmy, a w konsekwencji na wartość całej firmy
(Budzyński W. 2008, s. 22-23)
- Wartość firmy to więcej niż suma wartości jej elementów składowych. Właściwe połączenie tych elementów w dobrze zorganizowaną całość daje możliwość uzyskania efektów synergicznych, czyli dodatkowych. Ich uzyskanie jest możliwe tylko dzięki sprawnemu zarządzaniu firmą, ale także dzięki właściwemu zarządzaniu jej wizerunkiem w celu wzrostu jego wartości.
(Budzyński W. 2008, s. 25)
Czekaj J.,
Dresler Z.,
Zarządzanie finansami przedsiębiorstw,
Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998
- Wartość firmy jest właściwym kryterium dla wszelkich decyzji, których konsekwencje mają charakter finansowy
(Czekaj J., Dresler Z. 1998, s. 20)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Wartość najbardziej znanych marek może być większa niż wartość pozostałych aktywów przedsiębiorstwa. Dla przykładu, trzy marki stanowiące własność Coca-Cola Co., tj. Coca-Cola, Sprite i Fanta stanowią 70% wartości rynkowej (giełdowej) całej spółki. (…) Największy udział osiągają marki w wartości firm działających w sektorze usług, takich jak media, telekomunikacja (…) Mimo, że udział wartości marki w wartości przedsiębiorstwa różni się w zależności od sektora działalności właściciela marki, przyczyniając się do wzrostu jego wartości (…)
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 508)
Sońta-Drączkowska E.,
Zarządzanie wieloma projektami,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012
- Maksymalizacja wartości firmy (value) może się wyrażać w różnych miernikach uznanych w danym przedsiębiorstwie za obowiązujące, np. długoterminowa rentowność, zwrot z inwestycji, wartość bieżąca netto, wzrost wartości akcji. W praktyce trudno jest ocenić wartość portfela projektów składających się na przykład z kilkudziesięciu inicjatyw o różnym poziomie ryzyka. O wycenie wartości portfela może również decydować zestaw opcji strategicznych w portfelu.
(Sońta-Drączkowska E. 2012, s. 51)
Szałkowski A.,
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji opartej na wiedzy,
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Kraków 2008
- Właściciele przedsiębiorstwa dwojako mogą wpływać na jego wartość, a mianowicie:
- bezpośrednio, poprzez wyznaczanie ceny akcji lub wartości nabywanych pakietów;
- pośrednio, w drodze określania kierunków działania czy też wybierając kierownictwo zarządzające podmiotem w taki sposób, by jego wartość była maksymalizowana.
(Szałkowski A. 2008, s. 39)