Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: merchandising wizualny (0 - 4 z 4)
(cytat, str. 139) Merchandising wpływający na zachowania klientki poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji towarów mających na celu zainteresowanie kobiety i w efekcie zwiększenie sprzedaży. Oczywiście ma tu zastosowanie znany wszystkim marketerom akronim AIDA (z angielskiego: Attention: przyciągnięcie uwagi konsumentki, Interest: wzbudzenie jej zainteresowania, Desire: wywołanie pożądania, Action: działanie, czyli po prostu zakup).
(parafraza, str. 169 - 172) Merchandising producenta - Grupa technik uatrakcyjniających ekspozycję produktów w punkcie sprzedaży.
Przyjmując, że wyodrębnienie merchandisingu producenta i detalisty jest zasadne, sformułowano także odrębnie techniki merchandisingowe. Wyodrębniono następujące techniki merchandisingu producenta:
miejsce ekspozycji towarów w sklepie,
planogram ekspozycji,
zakres i rodzaj wykorzystywanych urządzeń ekspozycyjnych,
materiały reklamowe przeznaczone do sklepów - POS-y.
Cechą charakterystyczną merchandisingu producenta jest silny związek tego instrumentu promocji z systemem sprzedaży przedsiębiorstwa, tzn. ze stosowanymi kanałami dystrybucji, organizacją działu sprzedaży, zasadami współpracy z detalistami (którzy zasadniczo określają zakres i formy działań producentów w tym zakresie).
Jeśli chodzi o techniki merchandisingu handlowego, są to*(1):
(cytat, str. 12 - 13) Merchandising wizualny (visual merchandising) jest to ogół działań związanych z wywoływaniem wizualnych wrażeń u klientów w punkcie sprzedaży. Jest to dość istotna część działań merchandisingowych, ponieważ najwięcej informacji człowiek odbiera za pomocą wzroku. Merchandising wizualny obejmuje: elementy otoczenia sklepu, prezentację produktów, system komunikacji wewnątrz sklepowej, system oddziaływania na zmysły klienta.