Cytaty i parafrazy dla: proces podejmowania decyzji (0 - 12 z 12)
Nowak E. (red.),
Controlling w działalności przedsiębiorstwa,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2011
- Planowanie działalności przedsiębiorstwa jest procesem podejmowania decyzji dotyczących przyszłości przedsiębiorstwa. Decyzje planistyczne opierają się na wyborze między różnymi możliwościami zastosowania posiadanych przez przedsiębiorstwo zasobów. W procesie planowania następuje dostosowanie środków niezbędnych do osiągnięcia założonych celów oraz określenie sposobów realizacji i warunków osiągnięcia tych celów.
(Nowak E. (red.) 2011, s. 24)
Zaltman G.,
Jak myślą klienci,
FORUM, Poznań 2003
- Po pierwsze, proces podejmowania decyzji przez klientów i ich zachowania jako nabywców są podporządkowane raczej myślom i uczuciom nieświadomym niż świadomym, chociaż te ostatnie również są istotne. Te nieświadome siły obejmują zmieniające się w czasie wspomnienia, metafory, obrazy, odczucia i przekazy, między którymi istnieje sieć skomplikowanych powiązań. Kształtują one decyzje i zachowania.
(Zaltman G. 2003, s. 43)
Szczepanik R.,
Komandosi w białych kołnierzykach,
Helion, Gliwice 2009
- Elementem procesu podejmowania decyzji jest zakomunikowanie jej zespołowi, uzasadnienie oraz wyznaczenie osoby do jej realizacji oraz terminu wdrożenia.
(Szczepanik R. 2009, s. 165)
Żabiński L. (red.),
Marketing : koncepcje, badania, zarządzanie,
Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego, Katowice 2002
- Robisnon, Faris i Wind, opierając się na własnych badaniach empirycznych, wyodrębnili osiem faz procesu podejmowania decyzji zakupu:
1. uświadomienie potrzeby zakupu
2. Określenie ogólnych charakterystyk pożądanego produktu (dobra, usługi)
3. Określenie szczegółowych cech produktu
4. Poszukiwanie potencjalnych dostawcó1) produktu
5. Zebranie i analiza ofert
6. Wybór dostawcy
7. Określenie typowego zamówienia
8. Ocena efektów zakupu
Liczba i znaczenie wyodrębnionych faz procesu zakupu zależą od rodzaju zakupu. Najbardziej skomplikowany i wieloetapowy jest proces nowych zakupów, a najmniej skomplikowany zakup rutynowy.
(Żabiński L. (red.) 2002, s. 419)
Rutkowski I.,
Marketingowe systemy informacyjne w handlu,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 1999
- Zgromadzone lub napływające do przedsiębiorstwa dane muszą być zatem przetworzone w informacje użyteczne w procesach podejmowania decyzji przez różne podmioty wewnętrzne bądź zewnętrzne (kierownik, dział marketingu, agencja badań marketingowych).
(Rutkowski I. 1999, s. 11) Komentarze i źródła pierwotne: Fisher R., Udry W., Dochodząc do TAK. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1991, s. 35.
Szczepańska-Woszczyna K.,
Metody i techniki TQM,
Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2009
- Racjonalny proces podejmowania decyzji koncentruje się na faktach i logice. Zakłada możliwość pełnego zdefiniowania sytuacji decyzyjnej, zidentyfikowanie właściwych wariantów oraz dokonanie ich oceny z uwzględnieniem kryteriów realności, wystarczalności, konsekwencji
(Szczepańska-Woszczyna K. 2009, s. 27)
Gieorgica J. (red.),
Negocjowanie metodą interesów,
Oficyna Wydaw. Promocja - "BP", Warszawa 1997
- Pracownicy są wciągani do procesu podejmowania decyzji, i właśnie taka partycypacja prowadzi do łagodzenia napięć i ujawniania konfliktów.
(Gieorgica J. (red.) 1997, s. 32) Komentarze i źródła pierwotne: A. Ries, J. trout, Positioning. The Battle for Your Mind, McGraw-Hill, New York 1981.
Stabryła A.,
Trzcieniecki J. (red.),
Organizacja i zarządzanie,
Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1986
- "Aby proces podejmowania decyzji miał charakter racjonalny, () musi on przebiegać w sposób metodyczny, tj. zgodnie ze wskazaniami systematycznego, logicznego myślenia i działania, opierającego się na odpowiednim wzorcu, prowadzącym do celu w najprostszy sposób."
(Stabryła A., Trzcieniecki J. (red.) 1986, s. 203)
Machaczka J.,
Podstawy zarządzania,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2001
- Proces podejmowania decyzji obejmuje zbieranie i przetwarzanie informacji, formułowanie alternatyw oraz wybór najlepszego wariantu.
(Machaczka J. 2001, s. 68) Komentarze i źródła pierwotne: P. Lowe, Zarządzanie technologią. Możliwości poznawcze i szanse, Śląsk, Katowice, 1999.
Kieżel E. (red.),
Racjonalność konsumpcji i zachowań konsumentów,
Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2004
- sterowany (kierowany) proces podejmowania decyzji, przybiera najczęściej postać modelu, który składa się z pięciu faz; są to: odczucie potrzeby, poszukiwanie możliwości wyboru, ocena tych możliwości, decyzja zakupu i odczucia pozakupowe . Trzy pierwsze fazy odzwierciedlają proces myślowy poprzedzający rzeczywisty zakup, a faza piąta — ostatnia — dotyczy odczuć konsumenta już po dokonaniu zakupu i może inicjować kolejny proces podejmowania decyzji.
(Kieżel E. (red.) 2004, s. 63)
- Oceniając przebieg procesu podejmowania decyzji przez konsumentów, należy stwierdzić, że z tzw. pełnym procesem (w szerokim ujęciu, uwzględniającym wszystkie fazy) mamy do czynienia w przypadku zaspokajania potrzeb wyższych rzędów, nabywania dóbr i usług drogich bądź nowych dla konsumenta lub/i produktów nowej technologii. Konsumenci wówczas, co jest zasadne w świetle cech zachowania racjonalnego, aktywnie zbierają i przetwarzają informacje, oceniają różne możliwości zaspokojenia potrzeb, a ich decyzje mają charakter tzw. nowy.
(Kieżel E. (red.) 2004, s. 123)
Kall J.,
Sojkin B. (red.),
Zarządzanie produktem - wyzwania przyszłości,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2006
- Z punktu widzenia klienta o wartości produktu decyduje zestaw cech, które ocenia w procesie podejmowania zakupu. Tworząc wartość dla klienta, marketer musi uwzględnić m.in. fakt, że klient wybiera produkt który w jego odczuciu ma najwyższą wartość, a wartość wynika z dokonanej przez klienta oceny możliwości zaspokojenia potrzeby w sposób bardziej efektywny od konkurentów.
(Kall J., Sojkin B. (red.) 2006, s. 41)