Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 82) (...) misja jest zadaniem zrealizowania określonej wizji, ponieważ wizja jest w gruncie rzeczy długotrwałym zadaniem, które powinno obowiązywać firmę przez całe jej istnienie.
Słowa kluczowe:wizja, misja Komentarze i źródła pierwotne: H. Ford, "Moje życie i dzieło", Instytut Praktycznej Edukacji, Osielsko 2006, s. 54
(cytat, str. 310) Podstawą zapewniającą przedsiębiorstwu przetrwanie w trudnych okresach i rozwój w sprzyjającym otoczeniu jest strategia wywodząca się z misji firmy. Precyzuje się w niej sposób, w jaki firma chce być postrzegana przez swoich klientów i konkurentów.
(cytat, str. 189) Misja banku jest swoistego rodzaju deklaracją zamierzeń określających rolę i miejsce banku na rynku. Określa ona sens jego istnienia, charakter działalności i świadome ograniczenia.
(cytat, str. 70) "Misja zbiorowa firmy, nazywana także ogólną zasadą funkcjonowania firmy lub misją gospodarczą, to sformułowana możliwość prowadzenia działalności gospodarczej w danej dziedzinie określona z długą perspektywą czasową".
(cytat, str. 73) "Właściwą formą tworzenia misji, która sprzyja jej prezentacji, jest budowa teamów dyrektorskich na zasadzie cyklu seminariów roboczych. Na kolejnych seminariach misja, a także strategia instytucji są dyskutowane i przeformułowywane".
(cytat, str. 76) "Sprecyzowanie kierunku działania rozpoczynamy od sformułowania misji, która określa szerokie zamierzenia lub konkretne wyniki do osiągnięcia".
(cytat, str. 71) "Sformułowanie misji staje się wytyczną do kształtowania praktycznie wszystkiego, co wiąże się z utworzeniem, funkcjonowaniem i sterowaniem działalnością przedsiębiorstwa, wszystkim tym, co wiedzie do jego sukcesu".
(cytat, str. 21) Misja powinna być na tyle ogólna, b nie trzeba jej było zmieniać zbyt często, lecz także precyzyjna na tyle, by jednoznacznie definiowała przedsiębiorstwo.
(cytat, str. 51) Misja organizacji jest wytyczną kształtowania systemu zarządzania, komunikacji wewnętrznej, stosunków międzyludzkich, w tym integracji pracowników dla jej realizacji i wszystkich innych czynników, które prowadzą do sukcesu.
(cytat, str. 66) Przedsiębiorstwa, które chcą kierować relacją strategia - kultura w takiej sytuacji, muszą skupić się na czterech podstawowych zagadnieniach. Po pierwsze, misja daje podstawy do oficjalnego wyrażania kultury organizacji, dlatego też ścisłe kierownictwo na każdym dostępnym forum powinno podkreślać, że zmiany są powiązane z misją przedsiębiorstwa. Po drugie, obecni członkowie organizacji są nosicielami obowiązujących w niej wspólnych norm, wartości i założeń, dlatego należy ich w jak największej liczbie wykorzystać do obsadzenia stanowisk stworzonych podczas wdrażania nowej strategii. Po trzecie, należy zachować ostrożność, jeśli planowane są zmiany w systemie wynagradzania. Powinny one uwzględnić obecnie nagradzane zachowania. Po czwarte, należy szczególną uwagę zwrócić na zmiany, które są najmniej zgodne z obecną kulturą, i zadbać, aby nie podważyły one obowiązujących dotąd norm.
(cytat, str. 48) Cel wiodący przedsiębiorstwa, odróżniający je od innych jednostek gospodarujących, jest często określany mianem misji przedsiębiorstwa.
(cytat, str. 110) "...misja firmy - najbardziej ogólny wyraz określania celów, zamierzeń i marketingowych zasad działania.Misja bowiem, wyrażając specyficzny powód istnienia przedsiębiorstwa, określa zarazem aktualną i przyszłą domenę działalności."
(cytat, str. 67) Misja jako nadrzędny cel funkcjonowania jest krótkim, syntetycznym określeniem docelowego kierunku rozwoju jednostki osadniczej wraz ze sprecyzowaniem nadrzędnych wartości, które będą zawsze postrzegane.
(cytat, str. 68) Misja to specyficzne motto miejscowości, które: -jest stałe bez względu na zmieniające się okoliczności, -nie podlega korektom i uzupełnieniom, -jest apolityczne, -wynika z wieloletniej tradycji i historii, -jest dostosowane do zasobów i możliwości, -jest wartością przewodnią dla wszystkich działań wycinkowych i okresowych.
(parafraza, str. 50) Misja firmy- prezentuje długookresową wizję firmy z punktu widzenia tego,do czego ta firma zmierza i komu chce służyć. Definiuje ona system wartości organizacji oraz jej cele ekonomiczne i pozaekonomiczne.
(cytat, str. 44) Misję charakteryzują - pozycja na rynku, - przedmiot działalności, - przestrzenny zasięg rynku, - krąg aktualnych i potencjalnych klientów, - jakość produktu, - stosunek do konkurentów, - sposób reagowania na zmiany w otoczeniu.
(cytat, str. 45) Pomocą w określaniu misji może być próba względnie szerszej odpowiedzi na następujące pytania: - po co działamy - co chcemy osiągnąć ? - w jakim biznesie działamy? - jaki jest zakres naszego działania ? - jaki powinien być zakres działania i jakie w związku z tym przyjmujemy kierunki rozwoju ? - jaką wartość kreujemy dla naszego rynku ?