Cytaty i parafrazy dla: wyr����niaj��ce umiej��tno��ci (0 - 3 z 3)
Altkorn J.,
Kształtowanie rynkowego wizerunku firmy,
Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2002
- Najczęściej spotykane przypadki (wzorce) wg kombinacji cech wyróżniających przedsiębiorstwa:
- Wzorzec cena jakość
- Wzorzec stosunku do czasu
- Wzorzec obszaru pochodzenia firmy
- Wzorzec szybkości obsługi
- Wzorzec zaufania
(Altkorn J. 2002, s. 27-34)
Penc J.,
Strategiczny system zarządzania,
Agencja Wydawnicza PLACET, Warszawa 2001
- Zdaniem Geoffa Lancastera i Lestera Massinghama oprócz czynników technologicznych czy organizacyjnych ważnymi czynnikami kształtującymi wyróżniające zdolności mogą być czynniki marketingowe, jak:
- reputacja firmy wynikająca z wysokiej jakości;
- dobre usługi posprzedażne;
- wyróżniająca firmę marka i opakowanie;
- efektywna produkcja;
- oszczędne gospodarowanie zasobami (pełna oszczędność);
- dobre szkolenie i efektywne źródła sprzedaży.
(Penc J. 2001, s. 192)
Kasiewicz S.,
Zarządzanie Operacyjne w dobie globalizacji,
Difin, Warszawa 2002
- Dla budowania strategii jednym z kluczowych zagadnień jest określenie wyróżniających umiejętności (core competencies) czyli tych elementów konkurowania, w których firma przyjmuję iż stanowią one o jej sile i będą jej przydatne w osiągnięciu celów strategicznych. Ważne jest aby wyróżniając umiejętności spełniły trzy warunki: stanowiły istotny wkład w tworzeni korzyści (lub wartości) dla klienta, były trudne do kopiowania przez konkurentów i miały charakter uniwersalny (były skuteczne niezależne od branży, w której się je wdraża).
(Kasiewicz S. 2002, s. 85)