Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
Wyszukiwarka pełnotekstowa (kliknij)
Cytaty i parafrazy dla: umiej��tno��ci komunikacyjne (0 - 2 z 2)
(cytat, str. 72) W zakres umiejętności komunikacyjnych wchodzą zarówno umiejętności związane z niewerbalnym przekazywaniem komunikatu, jak i werbalnym przekazywaniem informacjii oraz najczęściej pojawiające się bariery komunikacyjne.
(cytat, str. 189 - 190) Tak, jak powiedział kiedyś Eric Berne, że umiejętności porozumiewania się kształtują nasze życie, można również stwierdzić, że umiejętność porozumiewania się tworzy relacje interpersonalne. W kontekście procesu zarządzania organizacją tworzenie relacji interpersonalnych wewnątrz, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa jest niezwykle istotne. Współczesne organizacje nie mogą tego faktu pomijać na żadnym etapie zarządzania. Kształtowanie i świadomość procesów komunikacyjnych związanych z daną organizacją staje się obecnie wymogiem koniecznym w sprostaniu coraz trudniejszej sytuacji na rynku. W dobie konkurencyjności przedsiębiorstw i organizacji, aby realizować zamierzone, dalekosiężne cele oraz pozostać wiernym obranym przez siebie wartościom, należy zwrócić szczególną uwagę na relacje interpersonalne i ich aspekty w kontekście sprawnego zarządzania, poprzez: - świadomość relacji zachodzących wewnątrz i na zewnątrz organizacji, - kontrolę umiejętności interpersonalnych i tworzenia relacji w procesie zarządzania organizacją, - podnoszenie kompetencji pracowników i kadry menadżerskiej (czyli sprawne i skuteczne działający system szkoleń), - pomiar efektywności szkoleń z zakresu umiejętności interpersonalnych. świadomość + kontrola +kompetencje+ efektywność = rozwój i dojrzałość organizacji