Przeglądaj katalog alfabetyczny według autorów, tytułów lub słów kluczowych. Kliknij odpowiedni przycisk poniżej, a następnie wybierz pierwszą literę nazwiska, tytułu czy słowa kluczowego.
(cytat, str. 184) Wyznaczanie celów tylko wtedy będzie skuteczną metodą, jeśli spełni kilka podstawowych warunków. Warunki te nazwano od pierwszych liter zasadą SMART. Cele te muszą być: skonkretyzowane - należy je określić możliwie konkretnie; mierzalne - każdy cel musi mieć swój wskaźnik, na podstawie którego będzie oceniana jego realizacja; akceptowalne - pracownicy, którzy będą realizować cel, muszą go akceptować, inaczej nie zechcą go zrealizować; realne - posiadane zasoby muszą być wystarczające do realizacji celu; terminowe - cele powinny posiadać termin wykonania.
(cytat, str. 30) Planowanie jest to proces wyznaczania celów i określania działań, które należy podjąć, żeby osiągnąć te cele. Poprzez planowanie kierownik wyznacza pożądane wyniki pracy i rozpoznaje środki do ich uzyskania.
(cytat, str. 30) Organizowanie jest procesem wyznaczania zadań, przydzielania zasobów i porządkowania oraz koordynowania czynności poszczególnych osób i grup, zmierzających do wykonania planów. Dzięki organizowaniu kierownicy przekształcają plany w działania poprzez definiowanie zadań, przydzielanie ich pracownikom i wspomaganie za pomocą technologii i innych zasobów.